Labels

Jan 11, 2011

++macam-macam la pesbuk nie++

Aku ada terbaca pasal fesbuk yang kononnya facebook tak akan digunakan lagi dan macam-macam la rumors yang aku dengar. Konon nya march 2011 nie facebook dah tak boleh digunakan lagi. Ada jugak yang frust la sebab tak dapat digunakan. Tapi korang pon frust gak ke? Aku pun frust gak kalau pesbuk tak ade. Boring la hidup aku..hehehe.


Tapi yang paling recent aku dengar pasal Pencuri identity. Oh no!!!! Scary beb...ade ke orang buat mcm tu? Actually aku ada dengar la pasal pencuri id ni. Kadang-kadang sebab sakit hati dengan orang dia buat la mcm tu. Letak gambar orang tu pastu perburukkan orang tu. Takut betul dengar mcm tu. Tapi ada tips from jennifer Waters;

Tips to Stay Safe

  1. Jangan pernah posting tarikh dan tempat lahir anda. Ini maklumat yang sangat berharga bagi pencuri identiti.
  2. Jangan posting alamat, nombor telefon atau alamat e-mel.
  3. Ingat bahawa apa yang anda posting adalah awam dan kekal.
  4. Jangan memasang foto yang memalukan
  5. Jangan mengeluh tentang pekerjaan anda atau penyelia anda.
  6. Jangan mengatakan sesuatu atau tentang seseorang padahal anda tidak berani untuk bercakap face 2 face dengannya.
  7. Berhati-hati dengan kuiz yang rakan anda invite kerana kadang-kadang mungkin terdapat kuiz yang design nya untuk mencuri maklumat seseorang.

**Hmm so macam mana? berguna tak tips nie? Hmm apa-apa pun kena berhati-hati la. Takut jugak bila dengar ada yang sanggup menjadi pencuri identiti.

No comments:

 

About

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Wedding anniversary Countdown