Labels

May 13, 2012

10 contoh Hadiah kahwin

Tahun 2012, wah ramai kawan aku masa diploma dulu nak kahwin. Adui nak pergi pun bukannya ada kereta. Apa nak buat kirim hadiah jer lar. Suka tengok orang kahwin nie. Teringat pulak masa time aku tahun lepas,hahaha.....bila dah ada orang kahwin ni mesti kena cari hadiah kan. hmm nak cari apa ek.

Nak beli hadiah kahwin?
Buntu?
Tak tahu nak beli apa?
Hahaha sama macam aku . .

Kononnya nak bagi hadiah kat member,
nak bagi hadiah yang paling gempak,
tapi last-last tah hape hape yang aku kasi.

Kenapa jadi macam tu?
sebab dari awal tak prepare,
dan last minute kelam kabut.

Apa nak bagi untuk orang kahwin. Yerlah selain dari satu set gelas/cawan. Tapi depends dengan budget la kan. Ada gak contoh lain. Klik sini.


  • Kristal - Hmm,kalau orang cina mesti beli kristal. Sebab apa? kristal nampak mahal dan sangat cantik. Ada macam-macam jenis bentuk kristal. Contohnya:
  1. Set Gelas
  2. Pasu Bunga
  3. Mangkuk dan lain-lain.

  • Toaster - Kalau nak bagi toaster,beli lah yang ada brand. So, xder la cepat rosak. Biasalah kalau beli alat letrik ni mesti nak beli yang ada brand. Betul tak.
(cutenya toaster hello kitty...)

  • Towel - Kalau nak lagi bagus kalau beli yang ada tulis Selamat Pengantin Baru. Kalau tak ada pun tak ape asalkan towel. Ada seseorang yang aku kenal pernah cakap, dia masih simpan towel yang orang bagi masa wedding dia. (wow, agaknya nak dekat 20 tahun kowt......)
(contoh towel)

  • Blender - Hah, masa aku dapat hadiah dulu blender lah yang aku suka sekali. Sebabnya aku memang guna blender untuk blend cili kering. But ,the thing is blender memang banyak kegunaannya kalau rajin memasak. Kalau tak memang tak guna la jawabnya.
(blender)

  • Tea Maker/coffee maker - Boleh juga nak bagi tea/coffee maker. Best kot kalau dapat. tak de lah susah-susah nak buat teh bila korang datang kat rumah. Hehe.
(coffee maker)

(tea maker)

  • Set Pisau/ Set Periuk - Bertuahnya siapa yang dapat. Tapi kalau dapat dan tak digunakan pun,rugi jerr.. 
(set pisau dapur)

(set periuk)


  • Frame Gambar - Memang frame gambar/album sangat-sangat diperlukan untuk pengantin sebabnya boleh letak gambar yang mereka sendiri cuci. Tak pun masa pergi honeymoon. jadi album sangat penting.
(cth frame gambar. tapi yg aku jmpa kt j.j lagi cantik. khas untuk wedding day)
(album gmbar)

  • Cokelat/kek - Zaman sekarang ni, ramai yang empah cokelat untuk jadikan hadiah kahwin dan ada jugak untuk hantaran. Yang mana aku jugak ada tempah untuk kawan aku dan satu lagi untuk hantaran kahwin sendiri.  
(yang ni order khas untuk member aku masa kahwin dia feb 2011)


(yg ni utk hantaran....:) )


Kalau tak tahu lagi nak bagi hadiah apa, hmm apa kata kalau ini pulak...

tadaa, rak pinggan!







-Sekian-

~Terima Kasih sudi baca entri saya~



No comments:

 

About

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Wedding anniversary Countdown