Labels

Jan 11, 2011

CALL n MSG

Sepanjang petang hari ni aku asik call je. Call sebab nak cari tempat untuk praktikal. Aku rasa mau taknya dalam 10-20 orang yang aku cakap untuk hari nie. Fuhh penat..sampai sakit kepala coz asik mengadap laptop n sakit tekak sebab asik ulang benda yang sama. Isk tulun....company mana nak ambik ak nie. Sedey betul. =(. Dah la sayang aku tak ade g kursus...bertambah lagi la sedeyy..waa.

Aku sudah mula terasa keperitan tekak.Ahh sakit..! Call orang pulak aduss macam ape tah. Tak tahu sape yang angkat sama ada receptionist atau direct takpun dorang nie main pas-pas je kat sape-sape. Memang penat aku menunggu untuk dorang jawab soklan aku.

Aku: "hello. Sy student dari ***KL. Kat sini ada tempat praktikal ke?"

Company A: "helloo...hello...(berapa kali darrr??)Ye Cari siapa?. Ok Tunggu sebentar saya sambung ke talian lain."

Aku: (tunggu, tunggu,tunggu.....dan menunggu akhirnya talian PUTUS. Iskkkkkk)

Ada pulak satu tempat nie menggunakan nada yang aku tak berapa berkenan. Cara jawab pun ces buat orang geram. Begini kisahnya. Al kisah. Aku cal satu tempat nie:

Aku : "hello. Sy student dari ***KL. Kat sini ada tempat praktikal ke?"

Company B : "Oh, awk nak ape?!"

Aku : "nak tanya company tersebut ada ambik practical student x"

Company B: "Ble start practical?"

Aku : " Sepatutnya mnggu nie start...tapi"

Company B : "Ohhh kalau macam tu tak dapat la akak nak tolong. awak cal bos akak je la yer..Pastu merayu-rayu kat dye yang awk nak practical. K".

****Note: Kurang ajar betul ... Kalau tak dapat ckp je la. Ini...awk merayu-rayu2 la sampai nangis pon???? SABAR JE LA. Macam company diye sorang je ada dalam dunia nie.....Huh..

Akhirnya aku cal dan cal. Tapi hanya menunggu dan tak pasti lagi sama ada boleh dapat atau tak. Cuma baru send e-mel kat 2 company. Aiii....

No comments:

 

About

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Wedding anniversary Countdown