Labels

Apr 9, 2012

Kenapa Stress




Apa nak buat kalau stress?

Jawapan pemes TIDUR. Atau pun Tak payah fikir.


Kalau dah ada problem orang kata tak payah fikir. Tidur je kan senang. Lupa semua problem yang ada. Bagi aku susah betul nak buat macam mereka buat. Serius...aku tak boleh tidur kalau ada problem. Kenapa ek? Ada jugak aku search kat google, Cara nak hadapi stress. Kebanyakannya ulang benda yang sama. Untuk lebih lanjut,click sini. Ada satu blog yang aku rasa cara nak hadapi stress tu agak menarik. 

Susah sangat nak tidur. Kadang-kadang bukak mata dan asik fikir sepanjang malam. Mata tak boleh lelap dan kepala tak boleh stop berfikir. Kalau aku bagitahu kat mak aku mesti dia marah. Katanya bahaya kalau macam tu. Iyerlah kalau tak boleh tidur nanti efek kat badan. Badan jadi lesu,lemah jer sebab tak boleh tidur. Okey dah cukup dengan problem aku yang kureng ckit nie.

Cerita sebenar adalah,
TAJUK: Konon Sakit Tapi mulut laju jer bercakap.

Isunya kat sini, Kalau kita sakit tak boleh bercakap. Yang mana aku bukan jenis yang macam itu 100 peratus. Ada tak orang yang macam aku?. Serius,aku lepas je eksiden(x de la lepas aku eksiden terus bangun dan bercakap...masa dah kat hospital dan dah stabil )boleh membebel tak nak masuk wad, jerit aku lapar la dan macam-macam yang aku bebel kan. Sampai nurse pun cakap bawak la makanan kat dia sikit. 

Kalau dah sakit kepala, Mulut tetap boleh bercakap. Cuma badan letih dan kepala sakit. Betul tak? (hmm.betul-betul..mesti ada orang setuju kan? kan?) Kalau dah pejam mata pastu tak boleh tidur mesti aku akan bangun dan nak tengok tv sebab dah serabut sangat tak boleh tidur. Mulut macaam biasa la. Dok itu ini. 

Tapi, betul ke kalau sakit tu dok senyap je jangan la nak bercakap a.k.a bebel.?

Jawapan aku, Walaupun sakit aku tetap boleh bercakap. hehe...no offense!



Ops, Lupa pula nak tambah satu lagi ayat pemes.Ini perbualan antara Bos dan pekerja dia.

Bos A : Eh, staff x tu tak datang lagi hari ini.

Staff n : Biasalah Bos, orang sakit memang ambil MC.(konon, nak cover member la tu

Bos A : Eh, Muda-muda dah sakit.(ini lah ayat pemes tu...!!) Zaman saya dlu tak pernah ambil cuti sakit. Cuti pun kalau boleh cuti tahun jer.

Staff n : Itu zaman dulu Bos, sekarang dah lain. Tengok kat KL ni, penuh dengan asap.(dengan harapan nak perli bos,sebab office kat Pudu jer.....) Kenderaan banyak, kalau petang jem stress la bos.

Itu je la yang dapat direkodkan kalau aku tulis lagi mesti panjang lebar. Hehehe. Tapi, ayat pemes tu.. EH,MUDA-MUDA DAH SAKIT? Suka tak,kalau bos cakap macam ni?  hihihihihi....gelak jahat...:p

No comments:

 

About

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Wedding anniversary Countdown