Labels

Mar 22, 2011

L to P (motor)

Yezz....Akhirnya berjaya jugak aku dapatkan p motor. hehehe. X disangka betul. Setelah penat mengharungi Lesen L selama ermmm berapa lama ek? he3 aku pon dah lpe. Tapi xsilap aku asenya dah 3 kali pegi renew. Takpun dah 4 kali?hahaha..ak lpe...^.^!

Penat g berlatih kat litar dye akhirnya berjaya jugak. kalaulah abah ader..mesti aku ase hebat glerr. Aku ase sampai hari nie aku ingat lagi mcm mana nak start kat litar.

Mula-mula:
  1. Bahagian 1
  • Pusingan 8...tapi wat 1 setengah jer. Asenya aku betul je xpenah silap kot buat sampai 2 pusingan.
  • Titi- Masa latihan aku ase cam nak jatuh tapi tak penah jatuh lagi lar masa latihan pon. Masa 1st buat memang la ase cam nak terjatuh jer..haha
  • Kon- Nie senang jer. Aku ase nek basikal pon boleh :))
  • Break emergency- Yang nie xpandai wat. Aku ase rmai yg fail kt cni kecuali pengajar tu wat. Memang berbunyi la ble dye tekan break...
  1. Bahagian 2
  • Check helmet
  • Check cermin sisi
  • Start enjin
  • Check lampu depan
  • Pandang kiri & kanan & depa tgn kanan
  • gear 1
  • pandang kiri depa tgn kiri
  • pandang kanan dan jalan
Wah..hebat gtu..masih teringat di minda mcm mana aku hafal benda2 nie. Nasib dalam mimpi pon tak wat. Kalau x mesti orang dah gelakkan aku...Hihihi...:)

p/s: Excited glerrr...:)))

No comments:

 

About

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Wedding anniversary Countdown